Pot z čela si už môžeme utrieť, pretože vraj už máme kde sedieť. Dejiská sú pripravené, hoci nie dokončené. Čo je, aj tak, celkom príjemné prekvapenie, snáď nebudeme musieť nikoho po príchode poslať naspäť domov. Zo skúseností vieme, že možné to je. Ale plány sme mali vypracované skvele. Presne sme vedeli, koľko potrebujeme peňazí, a potom sme presne vedeli, koľko peňazí ešte potrebujeme.
Najlepšie bude, keď sa nebudete veľmi sústrediť, kadiaľ idete a čo tam vidíte. Poobzerajte sa až za dverami. Na západe záchranou budú plagáty, ktoré zakryjú odvážne diela pouličných umelcov a na východe to budú kvety. Staviť na to, ako dlho tam tie plagáty a kvety ostanú by bolo určite vzrušujúcejšie, ako stávky na dostihoch.
„Reprezentatívne“ miesta, ktoré budú prvé, čo uvidíte po príchode, ak sa nerozhodnete ísť svojim vlastným dopravným prostriedkom, vraj dovtedy budú naozaj reprezentatívne. Ak nie, v jednom meste očakávajte cvičené holuby a príjemný zápach, v tom druhom budete mať pocit, že ste v nocľahárni, tiež s príjemným zápachom. Stálym obyvateľom týchto miest je sľúbený alternatívny „program“.
Máme vlka, máme kde sedieť, všade má byť poriadok, ale otázkou je, čo si budeme spievať. „Hej Slovensko“ ľudom nesedelo do huby. Búrili sa a vytvárali petície. Písali silné slová, ktoré dávali veľmi, ale veľmi jasne najavo, že toto teda nie. Takže, keď prišla nová kandidátka na pieseň roka, ľud si vydýchol a dal sa do počúvania. A na druhý deň? Ľudia sa búrili a vytvárali petície, pýtali sa prečo anglicky a prečo zasa ona. Odpoveď je jednoduchá, lebo ona vie spievať a anglicky rozumie väčšina sveta. Ľud vzal tieto fakty na vedomie, ale ten fakt, že táto hymna podľa nich nie je kvalitná, im nikto vyvrátiť nedokázal. Stále majú silnejší argument, a to, že hymna sa musí páčiť. Čo už, život je hra a pravidlá tejto hry sa musia rešpektovať.
Slovensko teda robí to, čo robí vždy. Podkopáva samo seba. Buď „tí hore“ alebo „tí dole“. Jedni robia, druhí kritizujú, iní nerobia a tiež kritizujú. Keď sa horko - ťažko prelezie najväčšia prekážka, je nám asi smutno, pretože nasilu vytvárame prekážky nové a nové. Ostro vystupujeme proti tým, ktorí ich majú zdolávať, hoci práve ich bude vnímať svet. A okrem toho, aj naše reakcie na nich. Veď čo, aj zlá reklama je reklama, ale nanešťastie nemá ten istý účinok, ako tá dobrá.